Jak zvládnout rodinu a práci

Považujete se za ambiciózní ženu, která se chce stát nejenom dobrou matkou, ale chce se stát také dobrou zaměstnankyní? Pokud ano, podívejte se na naše tipy, jak zvládnout rodinu a práci, aby vše fungovalo, jak má.

Správná pracovní doba je základ

Nejprve je nutné najít si takovou práci, která vám bude vyhovovat svou pracovní dobou. Ta by měla ideální odpovídat času, kdy jsou vaše děti v mateřské, nebo základní škole. U řady zaměstnavatelů to nemusí být problém. Stejně tak mohou přijít vhod benefit, jako je volnější pracovní doba s určitým počtem odpracovaných hodin, nebo možnost home office.

Plánujte a rozdělujte úkoly

Jak zvládnout rodinu a práci? Bez plánování a rozdělování úkolů to rozhodně nepůjde. Vždy byste měla mít jasno, co vás a vaši rodinu čeká v následujících dnech a týdnech. A podle toho rozdělit i úkoly. Mnoho věcí můžete delegovat na manžela nebo na prarodiče, což je ideální stav. Stejně tak můžete plánovat i v rámci práce – třeba pokud jde o směny, nebo žádost, aby vás zastoupil některý z kolegů.

Učte děti samostatnosti

Pokud jsou děti samostatné, jde to podstatně lépe. Výrazně si tak starost o domácnost ulehčíte, jelikož nemusíte řešit každý detail. Je jasné, že k základnímu vedení zde být musíte. Ale samozřejmosti, jako je úklid pokoje, stlaní, vynášení koše a další věci, to je něco, co dítě může zvládnout samo. Pro vás je to denní úspora i několika desítek minut.

Nastavte si priority

Vždy je třeba mít jasné priority. Dříve nebo později nastane chvíle, kdy se budete muset nad něčím rozhodnout. Je dobré mít už předem jasno, jaký bude výsledek. Špatná rozhodnutí totiž mhou vést k tomu, že budete buď workoholička nestarající se o rodinu, nebo budete naopak ženou, v domácnosti, která není příliš platná ve své práci. Jak jistě umíte sama posoudit, obě dvě situace jsou špatné.

Přidat komentář